Iklaneka

Sunday 4 March 2012

Koleksi Ayat-Ayat SMS

Indah "manusia " kerana "akhlak"..,
Indah "bulan" kerana "cahaya"..,
Indah "cinta" kerana "sayang"..,
Indah "benda" kerana "hiasan"..,
Indah "dirimu" kerana "kejujuran".....
Jika dikata embun pagi itu suci..,
Suci lagi pengorbanan dan keikhlasan..,
Jika dilihat pulau itu indah..,
Indah lagi sebuah pertemuan..,
Jika dirasa mutiara itu bernilai..,
Bernilai lagi sebuah persahabatan.....
Kiranya ada tercalar dihati..,
Kiranya ada tercalar dikata..,
Buat kenangan akhirnya.., 
Sambutlah kasihku yang tulus..,
Kerana aku amat menyintaimu.....
Jadilah sahabat sejati..,
Sentiasa diingati didalam hati..,
Bukan yang menyakiti hati..,
Sedia menghulurkan simpati..,
Bila sahabat disakiti..,
Usah dikhianati, jangan disangsi..,
Telus hatiku ini..,
Fahami dan mengerti..,
Jangan buat tak reti..,
Doalah pada Ilahi..,
Moga persahabatan kita diredhai..,
Lagi diberkati..,
Hingga kekal abadi..,
Di syurga menanti..,
Ketemu kita kembali....

Salam "manis" berserta madu..,
Salam "rindu" berserta miss u..,
Salam "rock" wa caya sama lu..,
Salam "ingatan" saja nak tanya how are you.....
Marang kerapu marang skeper..,
Ikan kerapu naik skuter..,
Jalan-jalan keliling kota..,
Kena tahan wat selamber..,
Mintak lesen jawab aku tak ada..,
Saja nak tanya tengah buat ape.....?
Nakkan seseorang tak semestinya kita dapat..,
Dah dapat tak semestinya kita punya..,
Bila kita punya x semestinya akan bersama..,
Bila dah bersama harap akan kekal selamaya..,
Jika awak baca SMS ni.., 
Awak sukakan saya + sayang pada saya..,
Jika awak balas SMS ni..,
Awak kena cakap saya cintakan awak..,
Jika awak padam SMS ni..,
Awak akan rindukan saya..,
Tapi.., Jika awak tak buat apa-apa awak milik saya....., 
So, apa yang awak nak buat sekarang...., 
Tanpa SMS tak bererti lupa.., 
Tiada berita tak bermakna menghilang..,
Tak berhubung tak bermakna hendak melupakan..,
Tapi ianya adalah satu peluang agar diri ini diingati.....
Ketiadaan kau disisi mengajarku erti kerinduan..,
Berjauhan dengan mu menguji keikhlasan hati..,
Dan bila disisi mu mengajar aku menyayangi mu selamanya.....
Tiada ungkapan perpisahan didalam persahabatan walaupun maut menjadi noktahnya..,
Kerana seorang sahabat itu terlalu istimewa dalam doa saudaranya yang lain biarpun tanpa bayangnya.....




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...