Iklaneka

Sunday, 23 September 2012

Koleksi Ayat-Ayat Islamic 2

Setitik air mata yang jatuh kerana keinsafan adalah lebih baik daripada sejuta mutiara di lautan.,
Sejernih wajah kerana wudhuk yang sempurna adalah lebih bercahaya daripada kilauan segunung permata.,
Sesuci hati hanya kerana Ilahi adalah sebuah Cinta Yang Abadi...

Ukirkan senyuman yang paling manis., 
Kerana selain sedekah senyuman itu ibarat lukisan rahsia hati., 
Senyuman itu tidak menyakitkan hati tetapi menjadi penawar hati yang sakit...
Untungnya orang mukmin., 
Semakin banyak masalah semakin mustajab doanya.,
Bukan namanya perjuangan tanpa kesulitan.,
Namun disebaliknya ada ketenangan.,
Yang pastinya kita tidak sendirian.,
ALLAH sentiasa bersama kita...
Ukhwah yang dibina antara kita., 
biarlah seperti seutas tasbih., 
ada awal tiada penghujungnya., 
dicipta untuk mengingatiNya., 
dibahagi untuk cintaNya., 
diratib demi redhaNya...
Di jalan ALLAH.,
Persahabatan ini bukan milikku.,
Dan bukan jua milikmu.,
Persahabatan ini adalah perancangan ALLAH yang mengetahui segala rahsia.,
Kerana Dialah aku mengenalimu & kerana Dia juga telah menetapkan kita mengukir 1001 kenangan bersama., Persahabatan ini sudah pasti terisi dengan kasih sayang hanya keranaNya semata.., moga ianya kekal untuk selamanya...,
Sahabat yang beriman ibarat mentari yang mengilau.,
Sahabat yang setia bagaikan pewangi yang mengharumkan.,
Sahabat yang sejati menjadi pendorong impian.,
Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan ALLAH S.W.T..
Teman sejati bukan yang selalu dekat di mata.,
Dekat bicaranya tetapi dia yang setia dihati dan diingati dalam setiap bisikan doanya...
Biar nafsu sunyi tanpa godaan., 
Biar kaki sunyi tanpa berjalan., 
Tapi jangan biarkan akal sunyi tanpa ilmu dan jangan biarkan hati sunyi tanpa cinta kepada ALLAH S.W.T...
May ALLAH stay with us and give us peace of mind, taufiq walhidayah.., May He give us a happy heart., and His Love all the time... 

26 comments:

  1. assalamualaikum , izinkan sya share ayt2 nie ye .. sya suka ayt2 di ats ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam.., ok2.., silakn lh ye.., :-)

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  2. assalamualaikum izin kan sya shere ayat niy..

    ReplyDelete
  3. ASSALAMUALAIKUM..saye nk mnta izin nak share ayt2 nii..

    ReplyDelete
  4. slam sy nk mntk izin nk share semua ayat2 dlam blog..bley tk??

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum,ayat bolg nie best lah..nak copy boleh tak :)

    ReplyDelete
  6. Saye pon nak share ayat2 tu , izinkan ye

    ReplyDelete
  7. saye nak shere ayat bi boleh kan

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum , admin mohon nk share ayat-2 admin ni ? dan ape tajuk lagu blog
    admin ni .. ? ..hehehe

    ReplyDelete
  10. boleh x sy nak guna ayat nie...utk kebaikan bersama

    ReplyDelete
  11. saya minta izin copy dan share ayat-ayat nie ye :)

    ReplyDelete
  12. izinkan sy copy ayat ni...

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum...izinkan saya share ayat diatas..

    ReplyDelete
  14. Sungguh indah bait2 ayat di atas...tahniah admin...

    ReplyDelete
  15. Izinkn sy share yea

    ReplyDelete
  16. mcm mne nak berhentikan lagu nih? -,-

    ReplyDelete
  17. mohon share juga

    ReplyDelete
  18. Thanks kpd smua yg komen d'sini ye.. kpd yg nk share 2 silakn lh ye.. mmg utk d'kongsikn bersama pn.. hu3.. pe yg baik e2 smuanya dtg dr ALLAH... Alhamdulillah.. Syukran.. ;-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...