Iklaneka

Friday 28 June 2013

Koleksi Ayat-Ayat Islamic & Cinta

Bila kau letih dan hilang semangat.,
Allah tahu betapa kau telah mencuba.,
Bila tangisanmu berpanjangan dan hatimu kedukaan.,
Allah telah mengira titisan air matamu.,
Bila kau rasa ketinggalan dan masa meninggalkanmu.,
Allah setia disisimu.,
Bila kau telah mencuba tapi tak tahu tujuan.,
Carilah Allah kerana Dia ada jalan penyelesaian.,
Bila sesuatu yang tak b'erti berlaku kepadamu, keliru dan kecewa., 
Ketahuilah bahawa Allah ada jawapannya.,
Carilah Dia & sujudlah kepadaNya....
Kahwin dengan orang yang kita cintai., Itu ialah impian....
Kahwin dengan orang yang kita tak sangka., Itu ialah jodoh....
Menikahi orang yang kita cintai., Itu ialah kemungkinan....
Mencintai orang yang kita nikahi., Itu satu kewajipan....
Segalanya adalah kuasa ALLAH...
Takdir yang menentukannya.....
Bulan berbicara pada bintang., 
Tetaplah berkilau walau aku terlindung dek awan.,
Jika malam ini hujan menitis., 
Itu kerana aku menangis merinduimu., 
Mungkin kalau datangnya guruh dan petir., 
Itu kerana aku merintih takut kehilanganmu.,
Biar malam ini panjang agar kamu hadir dalam mimpiku.,
Biar kamu jauh asalkan kamu tetap dalam doaku....
Saya diam bukan bermakna saya tak boleh lawan cakap awak., 
Saya senyum bukan bermakna saya rela dimarah, d'caci oleh awak.,
Saya tunduk bukan bermakna saya kalah.,
Tapi diam sebab tak nak sakiti hati awak macam awak buat pada saya.,
Saya senyum sebab teringat pesan mak ayah supaya jangan tinggikan
 suara pada insan lain.,
Hakikatnya saya juga macam awak., 
Punyai hati & perasaan....
Jangan bercinta kalau tak mampu nak setia.,
Jangan ucapkan sayang kalau ada niat nak curang.,
Tak usah bicara rindu kalau selalu cemburu.,
Sebab kasih sayang berasaskan keikhlasan bukan keterpaksaan.,
Biar berjauhan asal jangan berubah.,
Biar tak jumpa asal hati tak lupa.,
Cubalah untuk setia walau jauh d'mata....
Bila kita cinta, kita akan sakit.,
Bila kita sakit, kita akan benci.,
Bila kita benci, kita akan cuba melupakan.,
Bila kita nak lupa, kita mula merindui.,
Bila kita rindu, kita berharap cinta itu datang.,
Tapi rasa itu mungkin dah tak sama macam dulu....
Kita berjumpa hanya satu kebetulan.,
Berjumpa bukan untuk kebaikan.,
Tapi penuh dengan kenakalan.,
Kebetulan yang akhirnya berkekalan.,
Berbagai kenangan telah d'lukiskan.,
Diwarnai dengan gurauan dan usikan.,
Dihiasi dengan gelak tawa dan juga senyuman.,
Kebetulan yang membawa kerinduan d'saat berjauhan.,
Namun tiada siapa pun boleh jadi pemisah untuk kita berteman.,
Kecuali ajal dan juga kematian.,
Terima kasih untuk kebetulan ini kerana ia mengajar kita erti 
sebuah perhubungan yang amat bernilai....
Belajarlah mencintai orang yang hari ini masih milikmu
 sebelum dia pergi dari hidupmu.,
Hari ini mungkin dia masih mencintaimu.,
Tapi mungkin esok takkan ada lagi cinta untukmu.,
Dan mungkin esok kamu yang akan lebih mencintai dia 
ketika dia telah pergi.,
Jadi...
jangan pernah sia2 kan cinta yang sekarang ini masih mengisi hatimu....
Tekadang kita tak dapat apa yang kita impikan.,
Lalu kita menyalahkan takdir kerana terlalu kecewa.,
Sedangkan kita tak sedar apa yang diperolehi adalah lebih baik 
dari apa yang kita harapkan.,
Benar bahawa kita tak tahu apa yang kita miliki 
sampai kita kehilangannya.,
Benar juga bahawa kita tak tahu apa yang belum kita miliki
 sehingga kita mendapatkannya.,
Benarkah bahawa percintaan itu sesuatu yang indah.?
Benarkah setiap p'cinta akan terus mengingati kekasihnya
 walaupun kekasihnya itu tak ada untuk menemaninya setiap waktu.,
Benarlah kata orang cinta itu buta.,
Cinta itu tak memerlukan cahaya matahari untuk menyuluh jalan sang pencinta walaupun jalan itu amat sukar dan berliku.,
Cahaya hati dan perasaan sudah cukup untuk terangi segalanya....

10 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...