Iklaneka

Sunday 14 October 2012

Alamat Mimpi


Salam dan selamat sejahtera., kali ni saya nak kongsikan artikel berkaitan dengan alamat mimpi., tapi jgn lah sahabat2 semua mempercayai sgt dgn apa yg d'tafsikan di sini., semua yg t'jadi adalah dgn k'hendak & k'tentuan Ilahi., artikal ni just 4 sharing2 utk p'ngetahuan kita bersama je lah., maaf lah kiranya ayat2 yg d'gunakan sukar utk d'fahami., saya t'jumpa dari mana ntah artikel ni., thanks lh kpd p'milik asal., selamat membaca sahabat2 sekalian.., :-)

Air 
Jika anda bermimpi berjalan diatas air alamat anda akan beruntung. Sedang mimpi tenggelam dalam air sungai alamat buruk. Dan bila bermimpi lihat air masuk kedalam rumah alamat anak dan anda akan mengalami sakit. Anda bermimpi menangis melelehkan air mata alamat akan datang kegembiraan. Dan memimpikan air buah menandakan tak lama lagi (dalam hitungan hari) akan menerima kabar gembira dari sanak famili atau teman Anda. Mimpi melihat air banjir, bersirat akan mendapatkan rezeki. Mimpi melihat air mengalir, bermakna aka mendapatkan khabar yang mengejutkan.

Amal 
Jika anda bermimpi sering beramal (melakukan perbuatan baik misalnya menyumbangkan dana dsb), Dalam kenyataan anda tidak perlu lagi beramal. Dan jika anda menerima amalan dari orang lain, alamat harus hati-hati dalam waktu-waktu dikala anda sedang ditimpa susah. Kebalikan dari itu bila anda mimpi menjadi kepala amal dari suatu masyarakat atau orang banyak.

Anak 
Jika anda bermimpi melihat, memelihara, mempunyai mendengar anak, alamat suatu keuntungan akan segera datang kepada anda. Apalagi kalau anda bermimpi mempunyai anak laki-laki. Mimpi melihat anak-anak bermain bermakna akan mendapatkan jodoh.

Anak Yatim Piatu
Jika anda bermimpi memelihara atau memungut anak yatim, alamat rezeki anda akan segera membumbung. Dan bila mengunjungi rumah anak yatim, alamat akan menerima khabar baik dari kalangan keluarga yang dekat. Kalau bermimpi anda sendiri yang menjadi anak yatim bertanda anda hidup penuh kemewahan dan kebahagiaan, sahabat banyak yang menolong dan kasih sayang selalu datang dari mereka.

Anak Kucing
Jika anda bermimpi bersenda gurau atau sedang bermain-main dengan anak kucing, alamat anda tidak usah susah-susah soal kehidupan dan peri laku perekonomian anda, sekali waktu dalam tempoh yang singkat anda segera dapat senang. Mimpi melihat atau mengamat-amati kucing yang sedang tidur, alamat ketenteraman rumah tangga anda akan tercapai. Sedang anda mimpi dicakar kucing alamat anda sedang diganggu dan atau akan diganggu oleh orang yang sesungguhnya lebih bodoh dari anda.

Anjing 
Sedang mendengar atau melihat anjing menggonggong alamat ada seorang kawan, teman, sahabat, kenalan, yang berikhtiar membelokkan anda dalam kejahatan (sesuatu yang berakibat buruk untuk anda). Dan bila anda melihat seekor anjing datang pada anda menggoyangkan ekornya bertanda anda akan dapat menyelesaikan suatu urusan penting dengan segera, dan Jika anda bermimpi merawat seekor anjing  b'erti rezeki anda akan memuncak gemilang.

Api 
Jika anda bermimpi membawa api didalam perahu, bertanda akan mendapatkan keuntungan yang lumayan. Tanah mendadak keluar api bertanda anda akan mengalami gangguan kesihatan. Melihat api dari jauh, alamat akan panjang umur, sedang api itu warnanya hitam, alamat anda akan segera menemukan apa yang anda cari. Bila bermimpi melihat api menyala di dalam rumah bertanda akan mendapat kebaikan dari Yang Maha Kuasa dan bisa juga makna yang terbalik dari itu anda diminta lebih berhati-hati lagi. Mimpi melihat api turun dari langit dan membakar rumahnya sendiri (anda) bertanda akan mendapatkan rezeki atau wang yang banyak. Dan bila mimpi anda sedang memadamkan api bertanda akan dapat menyelesaikan kesukaran yang sekarang dihadapi. Mimpi melihat api di kuburan, bermakna akan berumur panjang.

Asap 
Jika anda bermimpi melihat asap, bertanda akan mendapatkan sakit, sedang asap yang tidak berapi, bertanda akan ada khabar yang bohong yang akan diterima. Melihat asap hitam keluar dari rumah, menandakan akan dapat sakit. Sedangkan melihat asap berkepul-kepul, alamat segala apa yang dicita-citakan tidak akan tercapai.

Apung 
Jika anda bermimpi dalam keadaan terapung (ditengah air) kemungkinan anda dalam berusahan tanpa fundament yang kokoh dikarenakan kurang kuat perhitungannya. Apung (terapung-apung) dalam sungai atau lautan itulah suatu tanda akan gagal dalam usaha. Bermimpi seekor ikan atau terutama ikan duyung sedang terapung-apung dilautan alamat suksesnya dalam perkawinan atau perihal cinta.

Atap Rumah
Jika anda bermimpi duduk atau berdiri disebuah atap rumah alamat segala cita-cita tercapai dan bila anda waktu duduk dengan seorang teman karib bertanda anda dapat keperuntungan yang baik dalam suatu usaha dagang.

Awan 
Jika anda bermimpi melihat awan putih alamat kebahagiaan dalam perkawinan sukses dalam perdagangan dan kesihatan terpelihara dihari tua. Mimpi awan mendung gelap peringatan anda harus berhati-hati, kerana segala barang yang disuka. Mimpi awan terlihatnya merah bertanda suatu desa akan ditimpa celaka dan mungkin kampug anda. Mimpi melihat awan menghitam bermakna akan datang satu kesusahan.

Babi 
Jika anda bermimpi memotong babi, alamat akan beruntung sekali, dan bermimpi melihat bangkai babi bertanda tidak baik sekali.

Badan 
Jika anda bermimpi badan gemuk berarti akan dimuliakan orang dan dijujung tinggi. Dan kalau badan anda kurus tanda sebaliknya. Mimpi badan berdarah bertanda harta akan tahan lama. Dan mimpi badan keluar kutunya, alamat bagi yang susah akan terhibur dan bagi yang sakit akan segera sembuh.

Baju 
Jika anda bermimpi baju anda robek bertanda akan ada berita yang buruk sekali yang akan menyusahkan jiwa anda. Dan jika anda bermimpi ada sesuatu tindakan yang dilihat anda kurang menyenangkan atau akan menghebohkan masyarakat, menandakan tindak tanduk anda dalam bergaul kurang diperhatikan. Misalkan anda bermimpi ketika seseorang yang anda sukai membuka pakaianya (penutup aurat, seperti jilbab). artinya bahawa usaha anda selama ini dalam mencari perhatian orang itu adalah sia-sia belaka. Kesimpulannya orang yang anda sukai itu ingin menjauhi anda.

Baju Kurung
Jika anda bermimpi melihat seorang memakai baju kurung, alamat murah rezeki kerana anda tidak segan-segan mencari kerja.

Bahaya 
Jika anda bermimpi dalam keadaan bahaya, bertanda kehidupan anda yang begitu tenteram segera ada yang merosaknya. Sedangkan menolong orang yang ditimpa bahaya, bertanda anda berlaku baik (adil) sesama kawan.

Bahagia 
Jika anda bermimpi bahagia bertanda kebalikan, hidup yang anda jalankan harus lebih hati-hati lagi (waspada) Lain halnya kalau anda bermimpikan orang yang bahagia, adalah tanda anda disayangi orang dan diberi kesempatan yang lumayan.

Bayang-Bayang 
Jika anda bermimpi melihat bayang-bayang di air atau gelas bertanda anda akan mendapat suatu pekerjaan yang lebih baik lagi.

Bayar
Jika anda bermimpi membayar hutang, berartikan baik sekali tentunya dalam bidang pekerjaan anda. Anda dipercaya oleh majikan yang memberikan kuasa.

Bayi 
Jika anda bermimpi menggendong bayi bertanda akan mendapatkan rezeki yang baik. Bila anda melihat bayi lahir anda akan aktif dalam suatu pekerjaan yang tidak disangka-sangka dan tidak ada hubungannya dengan pekerjaan anda yang lampu. Dan jika mimpi melihat bayi dalam kandungan ibu, bertanda orang yang menghalang-halangi usaha anda akan pergi dari anda.

Bank 
Jika anda bermimpi sedang berada didalam bank akan mendapat dan menghadapi kesukaran.

Benang 
Jika anda bermimpi memasukan benang dalam jarum, bertanda jika ada kesukaran datang akan meringankan. Sedang mimpi memilih benang, bertanda bahagia akan datang segera.

Berkelahi 
Jika anda bermimpi melihat orang berkelahi dijalan bertanda situasi pedagangan anda akan maju. Sedang yang berkelahi itu anak-anak semua, alamat pertikaian dalam rumah (akan) timbul. Dan kalau yang berkelahi itu binatang-binatang, bertanda dari pihak keluarga isteri anda kurang senang dengan anda.

Buang air kecil/Kencing
Jika anda bermimpi buang air kecil (kencing) bertanda akan ada yang menimpa rumah iaitu pencuri akan datang. Waspadalah.

Buang air besar/Berak
Jika anda bermimpi buang air besar bertanda ada kemungkinan besar anda akan kehilangan sesuatu. Harus lebih berhati-hati.

Bukit 
Jika anda bermimpi menaiki bukit dengan susah payah dan akhirnya sampai juga diatas, bertanda yang anda harapkan akan berhasil (dalam mencari pekerjaan baik). Dan kalau menuruni bukit bertanda kebalikannya.

Buka 
Jika anda bermimpi membuka almari atau peti, bertanda anda harus berhati-hati, kerana rahsia yang tersimpan akan segera diketahui orang dengan kelalaian anda sendiri (jangan teledor, sembarangan).

Bunuh 
Jika anda bermimpi membunuh orang, bertanda akan keberuntungan besar, sedang anda dibunuh orang, bertanda kurang baik anda akan menjadi sakit-sakitan.

Bunga 
Jika anda bermimpi melihat atau memegang bunga bertanda anda akan menemui keberuntungan dalam cinta (tidak sedih hati). Mimpi memetik bunga, bermakna anda akan mendapat ketenteraman kerana disukai oleh banyak orang.

Burung 
Jika anda bermimpi melihat burung terbang, bertanda kesihatan anda terpelihara rezeki murah dan perkawinan bahagia. Dan mimpi burung terbang menuju anda, bertanda akan datang karunia pada anda dalam ketenangan dan damai.

Buta
Jika anda bermimpi sebagai orang buta, bertanda anda harus hati-hati dalam pekerjaan yang anda kerjakan sekarang kerana ada hal-hal yang kurang memberikan kepercayaan bagi anda. Dan kalau anda hanya melihat orang buta, bertanda ada seorang sahabat yang segera datang membutuhkan pertolongan pada anda.

Cermin 
Jika anda bermimpi mendapat cermin, bertanda akan mendapat jodoh yang mulia. Mimpi melihat cermin pecah, bermakna akan ada musibah yang membayangi anda. Mimpi sedang bercermin, bertanda akan datang halangan/rintangan maka waspadalah.

Cukur
Jika anda bermimpi pergi cukur, bertanda ada keluarga yang sakit atau anda sendiri mendapat halangan.

Ekor 
Jika anda bermimpi seekor binatang memburu anda, bertanda kurang baik, dan perasaan anda akan ada orang yang mau menyusahkan. dan bila mimpi melihat seekor binatang sedang mengibas-ngibaskan ekornya dihadapan anda, bertanda ada sesuatu atau seseorang yang datang pada anda untuk meminta bantuan atau pertolongan.

Gajah 
Jika anda bermimpi melihat gajah, bertanda alamat akan memuji kepada orang besar. Mimpi melihat gajah keluar dari rumahnya, suatu alamat akan ada tamu terhormat datang padamu. Sedang melihat gajah masuk kedalam rumah, alamat akan dapat kedudukan atau pangkat.

Gigi 
Jika anda bermimpi sakit gigi dan menangis, tanda akan menerima halangan. Anda mimpi merasa giginya terlepas, bertanda akan ada yang meninggal dunia dalam kalangan keluarga atau dirumahnya sendiri. Jika mimpi yang terlepas gigi atas ada orang tua yang meninggal. Jika mimpi yang terlepas gigi bawah ada saudara yang meninggal.

Gunung 
Jika anda bermimpi mendaki gunung dan tidak pernah jatuh, suatu tanda yang anda akan dapat maju dalam pekerjaan, dan lebih-lebih lagi kalau gunung itu gunung berapi kedudukan anda akan lebih terhormat lagi. Mimpi melihat gunung meletus, bermakna akan mendapatkan kemalangan..

Hantu 
Jika anda bermimpi berbicara dengan hantu, bertanda kewangan anda akan meningkat, sedang melihat hantu, alamat akan sukses dalam usaha. Dikejar hantu, alamat timbul kesalahan anda. Mimpi melihat hantu tersenyum bersirat akan berumur panjang.

Harimau 
Jika anda bermimpi melihat harimau bertanda peringatan untuk anda agar jangan sangsi dan bimbang, ada kemajuan selama anda dalam mengajukan lamaran kerja. Tapi bila mimpi diburu harimau, bertanda ada orang yang berniat jahat kepada anda.

Hujan 
Jika anda bermimpi diserang hujan dan angin keras ditengah jalan, suatu tanda anda akan menikmati hidangan enak. Bermimpi melihat hujan lebat dan deras, bertanda akan kurang enak badan, dan mimpi melihat hujan yang lama berhenti, akan menandakan anda akan sakit keras, dan bila hanya hujan embun yang dilihat dalam mimpi, bertafsir akan ada seteru (orang yang bertentangan) datang dan anda harus berhati-hati terhadap kemungkinan yang akan terjadi, tapi ia mengalami kematian. Jikalau mimpi melihat hujan dari jauh bertafsirkan akan mendapat susah, dengan tempo lama baru dirasai. Dan bila melihat hujan buah-buahan akan jadi lurah (pemimpin) orang jahat. Mimpi melihat hujan rintik-rintik bermakna akan mendapat kebahagiaan karena keinginannya tercapai. Mimpi melihat hujan emas bermakna akan mendapat simpati.

Hutang 
Jika anda bermimpi membayar hutang, bermakna kepada anda akan datang pengakuan yang membahagiakan hati.

Ikan 
Jika anda bermimpi memandang (melihat) sumur ada ikannya, bertafsirkan akan mendapatkan alamat baik. Melihat ikan sedang berenang berlambang akan mendapat rezeki. Mimpi melihat ikan dapat terbang, bermaksud pekerjaan agak mundur. Bermimpi memancing ikan, bermakna baik dan ada riziki. Dan dalam mimpi melihat ikan kering hidup kembali, bertafsir pekerjaan yang tadinya kurang menghasilkan akan maju kelak. Mimpi mendapatkan ikan mas hitam bermakna akan mendapat rezeki dalam waktu dekat dan jika mas merah anda akan mendapat kesialan, diantaranya mendapat kemarahan dari atasan.

Jahat 
Jika anda bermimpi bertemu dengan orang jahat, bermakna anda akan lolos dari dengki orang.

Jalan 
Jika anda bermimpi melakukan perjalanan yang amat jauh sekali bertanda akan panjang umur. Sedangkan perjalanan lewat jambatan batu, bermakna akan selamat. Berjalan diatas jalan yang berduri, bertanda apa yang dikehendaki walaupun berikhtiar tentu akan gagal. Dan bila mimpi mengepang jalan akan dapat kerugian besar.

Jatuh 
Jika anda bermimpi jatuh dalam kolam atau dari atas tempat tidur, bertafsir suatu peringatan dan anda harus berhati-hati benar dalam pekerjaan. Sedangkan jatuh dari bukit atau tanah tinggi bertanda (yang belum punya isteri) akan beristeri. Mimpi jatuh dari jendela bertanda anda akan terganggu kesehatannya. Mimpi jatuh dari kapal bermakna akan mendapat kekecewaan.

Jendela 
Jika anda bermimpi melihat sesuatu dari jendela, bermakna dimana rezeki anda selalu datang. Mimpi membuka jendela, bersirat baik sekali, sedang mimpi kaca jendela pecah bertanda ada kesukaran dalam dagang dan cinta.

Kenderaan 
Jika anda bermimpi melihat kenderaan ditarik oleh empat kuda, bermakna akan memperoleh kemajuan dari pekerjaan yang tadinya sangat mundur. Mimpi ada kenderaan melalui jambatan bersirat kurang baik dalam percintaan. Mimpi naik kenderaan umum, bermakna kepada anda akan datang khabar gembira.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...